Šokantno istraživanje: Umjetnoj inteligenciji treba samo dva sata da vas ''klonira''
S obzirom na brz napredak umjetne inteligencije, jasno je kako će ova tehnologija s vremenom preuzeti mnoge zadatke koje danas obavljaju ljudi. No, osim što će zamijeniti radna mjesta, umjetna inteligencija već sada ima sposobnost imitirati ljudske osobnosti i ponašanja, čime dolazi do novog fenomena – stvaranja AI blizanaca ili klonova, piše TechSpot.
Jedno od istraživanja koje se bavi ovom temom, a koje je još uvijek u fazi recenziranja, provele su ekipe iz Googlea i Stanforda. Istraživanje se temelji na stvaranju "simuliranih agenata", odnosno AI modela koji imitiraju ljudske osobnosti na temelju podataka prikupljenih tijekom intervjua. Naučnici su intervjuisali sudionike, a klonove su uspjeli kreirati nakon samo dva sata razgovora. Rezultati su bili izuzetno precizni, a tačnost AI klonova u repliciranju ljudskih odgovora dosezala je čak 85 posto.
U istraživanju je sudjelovalo više od tisuću osoba različitih rasa, spolova, obrazovanja, godina i političkih stavova. Tokom razgovora, sudionici su dijelili svoje osobne priče, stavove prema društvenim pitanjima i vrijednostima, a podaci prikupljeni iz tih razgovora korišteni su za treniranje AI modela. Sudionici su također ispunili testove osobnosti i društvenih stavova, a nakon dvije sedmice rezultati su ponovno uspoređeni sa stvarnim osobama i njihovim AI klonovima.
AI klonovi su u svim testovima bili izuzetno precizni, replicirajući ljudske odgovore s iznimnom točnošću. Naučnici vjeruju da bi ovakvi klonovi mogli biti izuzetno korisni u istraživanjima, posebno kada se žele testirati teorije ili provoditi intervencije bez etičkih i logističkih komplikacija povezanim s korištenjem stvarnih ljudi. Simulirani agenti mogli bi omogućiti analizu ljudskog ponašanja u kontroliranim uvjetima, što bi moglo revolucionirati područje istraživanja u mnogim područjima, od javnog zdravstva do društvenih fenomena.
Međutim, iako su AI klonovi postigli visoku preciznost u istraživanjima osobnosti i društvenih stavova, njihovi rezultati u predviđanju ponašanja tijekom interaktivnih igara, koje zahtijevaju donošenje složenih odluka, bili su mnogo slabiji. Ovaj nedostatak pokazuje trenutne izazove s kojima se umjetna inteligencija susreće u zadacima koji zahtijevaju razumijevanje složene društvene dinamike i kontekstualnih nijansi.
Ovo istraživanje otvara vrata za daljnja istraživanja u stvaranju digitalnih blizanaca i klonova, a znanstvena zajednica već sada pokazuje veliki interes za ovu temu. Iako postoje još mnogi izazovi, ovakvi rezultati jasno ukazuju na potencijal umjetne inteligencije u repliciranju ljudskih osobnosti, što bi moglo dovesti do velikih promjena u načinu na koji provodimo istraživanja i donosimo odluke u društvu.
(Ajdin B.)